Przyprawy z całego świata

Regulamin sklepu

REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO MALABAR ( www.malabar.net.pl) obowiązuje od dnia 25 grudnia 2014 roku

§ I – POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Niniejszy regulamin określa zasady korzystania ze sklepu internetowego pod adresem www.malabar.net.pl, a także stanowi integralną część transakcji pomiędzy Klientem (będącym Konsumentem w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego w brzmieniu nadanym ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta) i sklepem na podstawie przedstawionej na stronie informacji handlowej sklepu.
2. Właścicielem sklepu internetowego pod adresem www.malabar.net.pl jest: Firma MALABAR z siedzibą w Pogorzała 20 , 58-100 Świdnica NIP: 9111364394, REGON: 020227320
3. Klient może kontaktować się z MALABAR pod następującymi numerami telefonu/faxu : tel. 74 853 87 34 , a także za pomocą strony internetowej www.malabar.net  oraz email: malabar.swidnica@gmail.com .Wszelkie transakcje dokonywane są między Klientem a Firmą MALABAR
4. Sprzedaż towarów odbywa się za pośrednictwem sieci Internet.
5. Sklep prowadzi wyłącznie sprzedaż detaliczną następujących towarów: mieszanki ziół i przypraw
6. Niniejszy regulamin zostaje udostępniony zgodnie z wymogami art. 8 ust. 1 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. nr 144 z 2002 r., poz. 1204 z późn. zm.), a także na podstawie ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta. Klient przed zawarciem transakcji powinien zapoznać się z postanowieniami regulaminu oraz przepisów prawa.
7. Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym,którym posługuje się usługodawca, tj. urządzenie z systemem operacyjnym umożliwiającym nawiązanie połączenia internetowego oraz uruchomienie przeglądarki internetowej w możliwie najnowszej wersji (zalecane to Mozilla Firefox, Google Chrome, Internet Explorer w wersjach 9 wzwyż).

§ II – WARUNKI KORZYSTANIA ZE STRONY PRZEZ KLIENTA
1. Celem korzystania ze strony przez Klienta jest udzielenie mu informacji o ofercie sklepu internetowego oraz umożliwienie złożenia zamówienia ( oferty kupna ) i dokonania transakcji.
2. Przekazując swoje dane w ramach korzystania ze strony, Klient ma obowiązek podawania informacji prawdziwych. Klient nie może przekazywać treści niezgodnych z prawem, a w szczególności: o treści powszechnie uznanych za obraźliwe lub sprzeczne z dobrymi obyczajami, o treści zawierających informacje nieprawdziwe, o treści zawierających informację niechcianą (tzw. spam), o treści oraz/lub plików, które mogą zakłócić prawidłowe funkcjonowanie strony.
3. Firma MALABAR nie ponosi odpowiedzialności za realizację transakcji zgodnie z informacjami przekazanymi przez Klienta, jeżeli informacje te były nieprawdziwe (co w szczególności dotyczy adresu do doręczeń, numeru telefonu lub adresu email ) i miało to wpływ na należyte wykonanie transakcji przez sprzedającego.

§ III – WARUNKI WYKONYWANIA TRANSAKCJI
1. Klient może dokonać transakcji za pośrednictwem sklepu internetowego Firmy MALABAR składając zamówienie przy użyciu formularza Klienta dostępnego na stronie internetowej www.malabar.net.pl. Zamówienia przyjmowane są wyłącznie za pośrednictwem strony internetowej www.malabar.net.pl ..
2. Klient składając zamówienie szczegółowo określa ilość zamawianego produktu, a także wybiera opcje wyboru sposobu płatności za realizację umowy i wybór sposobu dostawy zamówionego towaru – zgodnie z treścią formularza. Po złożeniu zamówienia Klient dokonuje akceptacji zamówienia oraz potwierdza zamówienie przyciskając przycisk „Wyślij zamówienie”. Naciskając przycisk Klient oświadcza, że wie, że złożone przez niego zamówienie pociąga za sobą obowiązek zapłaty za zamówiony towar.
3. Klient ma możliwość opłacenia za zamówiony towar poprzez płatności PayU  , płatność przelewem tradycyjnym oraz płatność przy odbiorze.
4. Warunkiem przyjęcia transakcji do realizacji jest prawidłowe wypełnienie wszystkich pól w formularzu rejestracji i zamówienia.
5. Zamówienia można składać 24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu. Zamówienia złożone w dni ustawowo wolne od pracy, realizowane są w pierwszym dniu roboczym, następującym po dacie złożenia zamówienia.
6. O wszelkich planowanych przerwach w dostępie do strony Klienci będą powiadamiani poprzez zamieszczenie informacji na stronie internetowej.
7. W sytuacjach wzbudzających wątpliwość co do treści zamówienia lub danych Klienta składającego zamówienie, a także w przypadku wystąpienia błędów w ofercie sklepu internetowego, co może dotyczyć m.in. omyłkowych informacji o cenach, dostępności towarów, warunkach promocji i obniżek cen, pracownik sklepu może skontaktować się z Klientem telefonicznie lub e-mailem w celu wyjaśnienia wątpliwości lub zaproponowania alternatywnego sposobu wykonania transakcji.
8. Sklep może w wybranych przez siebie okresach sprzedawać oferowany towar w cenach specjalnych tytułem promocji przy czym ceny specjalne wskazanych towarów mogą obowiązywać w okresie wskazanym na stronie lub do całkowitego wyczerpania zapasów towarów.
9. Do każdego zamówienia wystawiany jest paragon sprzedaży po skompletowaniu i przygotowaniu do wysyłki towarów objętych zamówieniem.
10. Na zgłoszone pisemne życzenie Klienta istnieje możliwość wystawienia faktury VAT.

11. Wyjaśnianie wątpliwości i nieprawidłowości związanych ze złożonymi zamówieniami lub wykonywaniem transakcji możliwe pod numerami telefonów/faxów oraz adresów e-mail podanych w niniejszym regulaminie od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-16:00

§ IV – WYSYŁKA TOWARU

1. Zamówiony towar dostarczany jest Klientowi za pośrednictwem Poczty Polskiej na adres wskazany w zamówieniu.
2. Koszt wysyłki podany jest na naszej stronie – według cennika Poczty Polskiej
4. Wysyłki towaru realizowane są codziennie w dni robocze.
5. Dostarczenie zamówionego towaru następuje w terminie od 3 do 4 dni robocze od dnia przyjęcia zamówienia.
6. W przypadku niemożności realizacji zamówienia we wskazanym terminie z przyczyn niezależnych od sprzedawcy lub niedostępności towaru, Klient zostanie poinformowany o tym fakcie oraz o przewidywanym terminie wykonania transakcji. Informacja w tym zakresie zostanie przesłana pisemnie na adres e-mail wskazany w zamówieniu lub telefonicznie
7. W sytuacji opisanej w pkt 6 Klient może dokonać modyfikacji zamówienia w sposób uzgodniony z pracownikiem sklepu internetowego lub odstąpić od zamówienia. Kontakt ze Sklepem możliwy jest pod adresem e-mail malabar.swidnica@gmail.com lub pod nr 74 853 87 34
8. W przypadku nieuzasadnionego nieodebrania przesyłki opłaconej przelewem lub przesyłki za pobraniem Klient zostanie obciążony kosztami za zwrot paczki do nadawcy.

§ V – CENY TOWARÓW I KOSZTY DOSTARCZENIA
1. Ceny oraz opisy produktów znajdujące się na stronie sklepu są informacją handlową w rozumieniu Kodeksu Cywilnego. Klient składając zamówienie na stronie sklepu, składa ofertę kupna określonego towaru na warunkach podanych w opisie produktu.
2. Ceny produktów oferowanych w sklepie internetowym wyrażone są w złotych polskich i obejmują podatek VAT.
3. Wiążące dla stron transakcji są ceny obowiązujące w chwili składania zamówienia przez Klienta nawet gdyby po złożeniu zamówienia, a przed dokonaniem płatności uległy zmianie.
4. Koszty doręczenia towarów w ramach transakcji ponoszone są przez Klienta, zgodnie z wyceną tych usług dostępną na stronie sklepu. Koszty doręczenia Klient pokrywa w chwili dokonywania Płatności.

§ VI – DOKONYWANIE PŁATNOŚCI
W ramach wykonania transakcji, Klient może dokonać płatności w jednej z następujących form: Wpłata na konto Sprzedawcy Bank: BRE Bank SA WBE mBank, Nr konta: 07 1140 2004 0000 3702 8413 5980
Dane do przelewu:
MALABAR Anna Gosthorska, Pogorzała 20, 58-100 Świdnica
W tytule przelewu prosimy podać poniższe dane:
– Imię i Nazwisko
– data zamówienia
1. Klient dokonujący transakcję powinien dokonać płatności w terminie 5-ciu dni od daty złożenia zamówienia.
2. Niedokonanie płatności we wskazanym terminie jest równoznaczne z odstąpieniem od zamówienia przez Klienta.
3. W tytule dokonywanej płatności należy podać: imię i nazwisko oraz datę.
4. Płatność uznaje się za dokonaną: po zaksięgowaniu wpłaty na rachunku bankowym Firmy MALABAR, w przypadku bezpośredniej wpłaty na konto

 § VII – REKLAMACJE ORAZ INFORMACJA O MOŻLIWOŚCI SKORZYSTANIA Z POZASĄDOWYCH SPOSOBÓW ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ ORAZ ZASADACH DOSTĘPU DO TYCH
PROCEDUR
1. Na podstawie Ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (DzU nr 141, poz.1176) sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli:
– towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, a jednocześnie
– niezgodność ta istniała w chwili wydania towaru.
Zgodnie z art. 8 wyżej wymienionej ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej wprowadzono sekwencyjność realizacji uprawnień. Więc w pierwszej kolejności konsument ma prawo do wymiany towaru. Według ustawy Rozporządzenie Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 30 stycznia 2003 r. w sprawie terminów zawiadamiania sprzedawcy o stwierdzeniu niezgodności towaru żywnościowego z umową (DzU z 24.02.2003 r. nr 31, poz. 258). Jako podstawową zasadę przyjęto konieczność niezwłocznego zawiadomienia sprzedawcy o niezgodności towaru z umową, nie później niż: W przypadku towaru paczkowanego (niezależnie czy jest on oznakowany datą minimalnej trwałości lub terminem przydatności do spożycia, czy nie) – w terminie 3 dni od otwarcia opakowania. Towary żywnościowe paczkowane, oznakowane datą minimalnej trwałości lub terminem przydatności do spożycia można reklamować wyłącznie przed upływem tej daty lub terminu.
2. Sklep informuje, że procedura przyjmowania i rozpatrywania reklamacji odbywa się w trybie i w sposób określony we wskazanych powyżej aktach prawnych, w szczególności na podstawie przepisów Kodeksu Cywilnego o sprzedaży w brzmieniu, jakie nadaje tym przepisom ustawa o prawach konsumenta.
3. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem kupującego, jeżeli rzecz sprzedana ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia).
4. Klient zgłasza reklamację pisemnie na adres e-mail: malabar.swidnica@gmail.com
5. Sklep ustala z Klientem formę przesłania reklamowanego towaru.
6. Klient po ustaleniu ze sklepem sposobu dostarczenia reklamacji, odsyła kompletny towar otrzymany w ramach transakcji wraz paragonem na adres: MALABAR Anna Gosthorska, Pogorzała20, 58-100 Świdnica, z dopiskiem „REKLAMACJA”.
6. W celu rozpatrzenia reklamacji Klient zobowiązany jest wysłać towar kompletny i czysty.
7. Informacja o sposobie rozpatrzenia reklamacji zostanie przekazana Klientowi do 14 dni, zgodnie z przepisami kodeksu cywilnego o sprzedaży w brzmieniu, jakie nadaje tym przepis i ustawa o prawach konsumenta, a liczonych od dnia fizycznego otrzymania przez sprzedawcę reklamacji.
8. Informacja o sposobie rozpatrzenia reklamacji zostanie przekazana Klientowi w formie wskazanej przez Klienta w zamówieniu.

§ VIII – ODSTĄPIENIE OD UMOWY I ZWROTY TOWARU
1. W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość umowę uważa się zaniezawartą. To, co strony świadczyły, ulega wobec złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy zwrotowi w stanie niezmienionym.
2. Jeżeli Klient złożył oświadczenie o odstąpieniu od umowy zanim Sklep przyjął jego ofertę, oferta przestaje wiązać.
3. MALABAR ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Klienta o odstąpieniu od umowy, zwrócić Klientowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy. Sklep dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient, chyba że Klient konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
4. Klient ma obowiązek zwrócić rzecz Sklepowi, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem. Sklep może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Klienta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Klienta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
5. Klient ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy, chyba że Sklep zgodził się je ponieść lub nie poinformował konsumenta o konieczności poniesienia tych kosztów. MALABAR informuje Klientów, że w przypadku odstąpienia od umowy Klienci są obowiązani ponieść bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy do MALABAR (tzn. ponieść koszty za taki sposób dostarczenia towaru, w jaki MALABAR dostarczył towar do Klienta, np. pocztą).
6. Jeżeli Klient wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez MALABAR, to MALABAR informuje, że nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
7. Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
8. Zwrot spełnionego przez MALABAR na rzecz Klienta (zakupiony towar), o którym mowa w ostatnim zdaniu ustępu poprzedzającego, następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie czternastu dni, poprzez odesłanie towaru wraz z dowodem zakupu na adres MALABAR Anna Gosthorska, Pogorzała 20, 58-100 Świdnica ( z dopiskiem ZWROT)
9. Zwrot świadczenia spełnionego przez Klienta na rzecz MALABAR (zapłata ceny)następuje, z zachowaniem poprzednich ustępów, na rachunek bankowy wskazany w oświadczeniu lub w inny sposób, wskazany przez Klienta.
10. Przekroczenie obowiązującego ustawowego terminu jest podstawą do nieuwzględnienia zwrotu.
11. Koszty przesyłki z tytułu zwrotu pokrywa Klient we własnym zakresie.
12. Klient otrzymuje zwrot należnej mu kwoty na rachunek bankowy wskazany w pisemnym oświadczeniu.
13. Po otrzymaniu zwrotu należności za pierwszy zakup, Klient dokonuje nowego zamówienia na wybrany towar do wymiany.
14. Koszty dodatkowych przesyłek z tytułu wymiany pokrywa Klient we własnym zakresie.

§ IX – OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
1. Administratorem danych osobowych jest Firma MALABAR
2. Klienci mają prawo wglądu do swoich danych, ich poprawiania oraz żądania ich usunięcia. Klient, który zamierza poprawić swoje dane osobowe lub zażądać ich usunięcia powinien wysłać żądanie pocztą elektroniczną na adres e-mail: malabar.swidnica@gmail.com
3. Dane Klienta, za jego zgodą, mogą być przetwarzane w celach marketingowych oraz informacyjnych dotyczących oferty sklepu lub aktualnych promocjach, zgodnie z art. 23 ust. 1 pkt 1 i 5 w zw. z art. 23 ust. 4 pkt 1 ustawy o ochronie danych osobowych (tekst jedn. Dz. U. z 2002 Nr 101, poz. 926, z późn. zm.).

§ XI – POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem stosuje się przepisy prawa powszechnie obowiązującego, w szczególności ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta oraz Kodeksu Cywilnego.
2. Niniejszy regulamin obowiązuje od dnia 25 grudnia 2014 roku.